Co považujete za nejtěžší věc ve výuce cizího jazyka na druhém stupni?

Každý z vás se také určitě setkal s něčím, co bylo ve výuce cizího jazyka takřka nepřekonatelným problémem. Co to bylo? Jak jste se přes to dostali?
Já mám osobně čas od času problém, že teenageři naší základní školy nemají patřičně vybudovaný vztah k cizímu jazyku, za což jsou dle mého názoru odpovědní jejich předešlí neaprobovaní kantoři. Ačkoli se snažím s tím něco dělat, ne vždy se má snaha setká s úspěchem...
Nemáte nějakou radu???

Děkuji a přeji hezký den ;)

Nemám léta zkušeností, abych mohla radit, ale můj názor je takový, že pro danou chvíli se dá situace řešit nanejvýš aktivitami, které jsou pro studenty osobně zajímavé a v nichž vidí bezprostřední přínos, ale to by samozřejmě mělo platit obecně. Jinak je to běh na dlouhou trať. Věřím, že soustavnou dlouhodobější prací se studenty lze jejich postoj změnit. A to, že se "ne vždy setká snaha s úspěchem" je přirozené, nemůžeme se pokaždé zavděčit všem :-)

Největší problém je pro mne práce s kázní- nechci být ten druh učitelky, co na děti neustále křičí, tak jsem dostala tip na to, jak si dát kázeň do latě přesně naopak. Pokud učitel hodně ztiší hlas, nebo úplně přestane mluvit, většina dětí také ztichne- důležitá je zde důslednost- zkuste jednou zmlknout, pokud bude ve třídě nepořádek, ale musíte být trpěliví a počkat až se všichni žáci uklidní a ve třídě tím vznikne následné ticho. Někdy to trvá sotva 20 vteřin, někdy to trvá třeba i 5 minut, ale žáci se na to časem naučí reagovat a tím jsou pak prodlevy kratší a kratší- navíc pak napomínají sami sebe, aby nevyrušovali:) co vy na to?

Markét, děkuji za tip. Vyzkoušela jsem to v 6. třídě (ty děti jsou jako z divokých vajec!) a perfektně to fungovalo. Myslím si, že je to určitě účinnější než na děti křičet (což dělám velmi nerada).

No já to sice taky vyzkoušela, ale ty děti byly tak rozjeté, že si toho, že jsem ticho všimly až po chvíli. Tak jsem na ně křikla a bylo ticho hned. Taky nechci být ta ječící hysterka, a to ze dvou důvodů, nechci přijít o hlas a taky děti si na to pak zvyknou a nebudou na to reagovat. Ale jsem z toho docela špatná, nevím, jak si udržet kázeň delší dobu. Obzvláště problematická je pak skupinová práce, kdy žáci sice pracují, ale stihnou u toho probrat spoustu věcí kolem.

Problémy s kázní se během výuky cizího jazyka vyskutují hlavně proto, že vyučující se snaží využívat skupinovou práci, případně práci ve dvojicích. Aby se zabránilo tomu, aby žáci mluvili česky, je dobré k nim přiřadit (např.při soutěžích) někoho z jiné skupiny, který dohlíží na to,aby žáci hlídané skupiny mluvili pouze anglicky.
A co se týče toho hlasu, občas stačí být uplně zticha a tvářit se naštvaně :)