Dyslexie a jiné diagnózy

Zaujaly mě tyto články. Jsou od sebe vzdáleny šest let v čase a přitom tvrdí v podstatě totéž.

http://zpravy.idnes.cz/prudce-pribyva-deti-ktere-se-nemohou-ucit-f1x-/domaci.aspx?c=A061103_145545_studium_klu

http://zpravy.idnes.cz/deti-s-poruchami-uceni-pribyva-i-kvuli-spatne-diagnoze-p1f-/domaci.aspx?c=A120925_111841_domaci_jj

Souhlasíte s autorem, že dys-poruch přibývá papírově a někdy i účelově? 

 

 

Podle mně je jednoduché se schovat za nějakou diagnostikovanou poruchu. Byla bych proto, aby byli na tyto poruchy upozorněni učitelé a ti volili dle svého úsudku, jak se v jednotlivých případech chovat (což koneckonců dělají i bez diagnostikované poruchy). Dítě samotné bych na to vůbec neupozorňovala.