Jak lze propojit školní a mimoškolní výuku cizího jazyka?

Dají se obě formy výuky zkoordinovat tak, aby z nich žák/student získal maximum?

Odpovědí na otázku, zda-li se dají zkoordinovat školní a mimoškolní výuka, je v ideálním případě ano. Otázkou je spíše, zda-li jsou koordinované a zda-li je vůbec zájem na jejich koordinaci. Mimoškolní výuka probíhá jak ve státních tak v nestátních institucích a funguje zde velká konkurence mezi jednotlivými subjekty. Tyto organizace ve většině případů nejsou ochotny ke vzájemné spolupráci. Spolupráce se školským sektorem pak zákonitě nefunguje taktéž. V případě, že by školský sektor byl popdporován, doplňován a svým způsobem zkvalitňován přítomností mimoškolské výuky směřující ke vzájemnému jednotnému systému celoživotního vzdělávání, pak by mohlo být dosaženo větších individuálních i společenských výsledků.

Obrázek uživatele Blanka

Konkrétně v naší obci není v ZŠ kvalifikovaný angličtinář již řadu let. Zájem ředitele sehnat nového kvalifikovaného učitele je nulový. Učitelé jsou na úrovni - tzv. "kousek" před dětmi. Snahu učit děti formou kroužku, kvalifikovaným učitelem mimo školu chápe ZŠ velice nelibě a dlouhodobě klade překážky. Děti si musely např.donedávna ve třetí třídě losovat, který jazyk se budou učit (NJ/AJ), přestože polovina z nich měla angličtinu již třetím rokem - MŠ, 1.třída,2.třída formou kroužku. (Učitelka MŠ - metodická školení, FCE, státní zkouška z AJ). Kdy už bude dostatek mladých kvalifikovaných učitelů angličtiny....?